vrijdag 30 december 2011

2011: het jaar van de mobiele ongelukjes

Nog een dag en dan gaan we het nieuwe jaar in! 2012 here we come. Dus is het ook voor mij tijd om even terug te blikken op afgelopen jaar. 

In januari vierde ik samen met drie vrienden mijn 23ste verjaardag bij de korfbalvereniging. We hadden de kantine afgehuurd en hebben een leuk feestje gehad. In deze maand kocht ik ook mijn witte iPhone 3 via marktplaats en verkocht ik mijn Nokia E72. Een week na de koop reisde ik al met mijn schoonzusje af naar Zoetermeer om het scherm en de homebutton te laten vervangen. Ook begon ik eind van deze maand bij mijn huidige baan, als oproepkracht receptioniste bij een woon- en zorghuis. 

In februari liet ik mijn iPhone in de toilet vallen en ging hij langzaam steeds kapotter, totdat hij niet meer aan ging. In dezelfde maand kreeg ik ook een bril, een leesbril, maar dan niet zo'n goedkoop ding van de Hema. Ik liet mijn ogen testen en kocht een goede leesbril. Deze maand was ik ook een hele week ziek, wat opvallend is, want ik ben nooit ziek. Veel hoesten, een longfoto uit het ziekenhuis leverde echter niets op. Gelukkig voor mijn longen. 

In maart brak Erwin op zijn werk zijn grote teen. Hij kwam klem te zitten, dus in het gips en op krukken. Zielige hij. En een beetje zielige ik, want ik was elke morgen de Sjaak om hem naar beneden te helpen als hij om zeven uur werd opgehaald om naar het werk te gaan. 

In april reisde ik met mijn moeder naar Londen, als cadeautje voor mijn bachelordiploma. We hebben de mooiste tijd gehad samen. Wat een stad! In diezelfde maand was het al zomerweer, gekke jaargetijden in Nederland, en kregen we twee rieten stoelen om lekker buiten te zitten. Verder kochten we een grasmat en leuke planten voor een gezellig balkon. 

In mei kregen we in de woon- en slaapkamer dubbel glas. We hadden een aardig bouwdepot-saldo over, en elke dag zijn we er nog blij mee. Het vocht is eruit, geen beslagen ramen meer. En daarnaast voel je het verschil gewoon met de kou. Een goede investering. Ook kreeg ik de blackberry van mijn zusje, kon ik eindelijk weer mobiel internetten.

In juni ben ik overgestapt op een pony, ik liet mijn haar knippen. Na lang nadenken heb ik het toch gedaan. Ik heb er geen spijt van gehad, maar nu ga ik het toch weer laten groeien. Ik mis mijn staarten, knotten, en mooie invlechten, wat ik zo leuk vind om te doen. Het gaat nu prima met klemmetjes, zal wel weer even duren voor het weer bijgegroeid is... De 17de ging ik van Daily confessions naar dailysuus. Ik maakte een nieuwe blog, gewoon omdat ik de oude niet leuk meer vond. Eind van de maand gingen Erwin en ik sinds twee jaar weer op vakantie, naar Frankrijk met de auto in een stacaravan. Aan het strand, het was heerlijk! Ondanks de wat minder leuke Fransen ;-) Deze maand ging ik ook serieuzer nadenken over mijn toekomst, wat wil ik nou? In juni was ik al klaar met mijn premaster journalistiek en in september zou ik aan mijn master gaan beginnen. Journalistiek, dat wist ik wel. Maar wat dan? Ik weet nu dat ik schrijven het leukste vind, dus neigt mijn toekomstbeeld het meest naar krant of tijdschrift. Maar helemaal ben ik er nog niet, dat gaat vast komen in de loop van 2012!

In juli besloot ik dat ik een spiegelreflexcamera wilde. Wat zou fotografie een mooie aanvulling op mijn studie en mijn toekomstige carrière zijn! In juli begon ik ook de 30 days challenge, waar ik overigens nog steeds mee bezig ben ;-) In sommige blogjes binnen deze challenge heb ik mezelf helemaal open gesteld, waaronder ik zo eerlijk mogelijk heb verteld over mezelf, mijn ouders, mijn zusje en mijn beste maatje. 

In augustus hebben we ons balkon gepimpt! We kochten een tuinset met twee stoelen, een bankje en een tafel. Eind van de maand ging de blackberry alweer kapot, helaas pindakaas, ik kon terg naar een niet-smartphone. Verder heb ik gespeeld met het idee om een domein te kopen. Een dailysuus.nl bijvoorbeeld. Maar het is er nog niet van gekomen. Ik wil het wel, maar moet me er eerst iets meer in gaan verdiepen. Voorlopig ben ik tevreden met deze website. Wat vinden jullie?

In september begon ik dan eindelijk aan mijn master journalistiek aan de VU in Amsterdam. Ik reis wanneer ik moet op en neer van Rotterdam naar Amsterdam, wat me iets meer dan ander half uur kost van deur tot deur. Ik ben blij met deze opleiding! Het is druk, druk, druk (te zien aan het aantal posts in september, wel twee stuks!), maar heel leuk. Het is een wat chaotische organisatie, maar de inhoud bevalt me goed :)

In oktober ging ik met schoonmoeder, schoonzusje en vriendin naar Symphonica in Rosso. Nick & Simon en het was weer geweldig in het Gelredome! Ook begon ik deze maand de cursus presentatie-angst, omdat ik dat al jaren eng vind. Ik zal het nooit leuk gaan vinden, maar het heeft me zeker geholpen. 

In november stelde ik een verlanglijstje samen die bestond uit een iPhone, een spiegelreflexcamera, een sporttas, nieuwe Uggs en een Guess tas. Ik mis nu nog maar 1 item, dus gaat goed. Ook schreef ik deze maand twee artikelen voor mijn studie voor het Noordhollands Dagblad, helaas niet gepubliceerd, maar er zat wel een reisje naar IJmuiden in. Weer wat gezien van Nederland ;)

In december hadden we het huishouden eindelijk door, opruimen en opgeruimd houden. Heerlijk! We kochten een kerstboom, wat een gezelligheid he! Ik krijg van mijn moeder mijn eerste item van mijn wenslijst, Uggs. Ik mocht ze online bestellen, want moeders had en bonus gehad, yess! Ik was jarig en vroeg veel geld, want ik wilde een spiegelreflexcamera kopen. Ik had genoeg bij elkaar verzameld, want ik heb hem gekocht! Ik ben al een week de trotse eigenaar van een Canon 500d en ik heb me al wat foto's gemaakt, super! Voor mijn verjaardag kreeg ik van vriendinnen een sporttas, dus dat was nummer drie. En ik heb mijn telefoonabonnement verlengd en krijg dinsdag de iPhone 4 wit geleverd. Wat een maand! In november maakte ik een lijstje met de gedachte dat ik alleen de camera zou kopen. En nu heb ik al drie, bijna vier. Alleen de Guess tas ontbreekt nog, maar ik ben gelukkig genoeg met de rest :)

2011 was voor mij het jaar van de mobiele ongelukjes. Ik had een Nokia E72, maar wilde een iPhone, die kocht ik via marktplaats in het begin van het jaar. Maar na een paar dagen had ik een scheur in mijn scherm, en moest het scherm vervangen en de homebutton. Twee weken later viel hij in de toilet. Hij heeft nog even gedaan, maar kort daarna was het basta. Mijn mooie witte iPhone overleden, dood. Dus moest ik terug naar een oude niet smartphone. Mijn Nokia was namelijk ondertussen al verkocht. Ik had mijn vaders Samsung te leen, waarmee ik ook kon internetten en in mei kreeg ik mijn zusjes blackberry. Zij kreeg een nieuwe, dus kon ik haar oude krijgen. Heerlijk, ik kon pingen en weer sociaal netwerken op mijn mobiel. Maar na drie maanden ging ook deze kapot. En kon ik weer terug naar een niet internet-phone. En in oktober kreeg ik Erwins oude Experia X10, die ik nu nog steeds heb. Hij gaat niet mee op het toilet en met een hoesje eromheen voorkom ik schade. Maar dinsdag, wat geweldig om het nieuwe jaar zo te beginnen, komt mijn witte iPhone 4!!!

1 opmerking: