donderdag 13 oktober 2011

Another moment

Ik besluit vandaag bij dit bericht van de 30 days challenge wat te schrijven over mijn nieuwe tijdelijke wekelijkse donderdagavond bezigheid. Dit is niet echt leuk, maar wel erg persoonlijk, dus hier gaan we.

Bron
Sinds ik me kan herinneren vind ik presenteren eng. Eigenlijk alles dat spreken voor meer dan 3 personen inhoudt. Spreekbeurten, presentaties, boekbesprekingen, vraag gesteld worden in werkgroep. Vreselijk. Dus nu in mijn master jaar heb ik besloten er iets aan te doen. Op donderdagavond voor 5 keer doe ik een cursus presentatieangst hier op de VU. De cursus bestaat uiteraard vooral uit presenteren, maar ik neem aan dat het me gaat helpen. Vanavond is de derde keer en weer ga ik vanavond presenteren. Nu vallen de zenuwen nog mee, maar straks gaan de benen en handen bibberen en breekt het angst zweet me uit.

Waarom?! Ik zit een groep waar iedereen het eng vindt. Het heeft niets met perfectionisme te maken of bang zijn dat ik iets verkeerd zeg. Dat doet er in deze cursus niet zo toe. Ik kan echt wel rationeel denken, geen probleem, het is ook gewoon stom. Maar zeg dat maar eens tegen mijn lijf. Ik kan niet helpen hoe mijn lichaam reageert. Dat doet-ie gewoon!

Dus we gaan vanavond weer presenteren. Het wordt ook gefilmd dus kan het thuis zo nakijken. Ik ben benieuwd na al deze vijf sessies of ik dan een ander mens ben. Zeker met het oog op mijn masterscriptie en de presentatie die daarbij hoort...

3 opmerkingen:

  1. Wat goed dat je die cursus doet dan! Ik hoop dat het een stuk beter gaat als je die 5 keer gehad hebt en je de presentatie van je scriptie gewoon helemaal goed gaat doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moedig van je! Ikzelf heb er gelukkig nooit problemen mee gehad, zou ook lastig zijn als je de pabo hebt gedaan.. Maar veel succes en ik denk dat het wel steeds beter moet gaan toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed zeg! Ik weet niet of ik zelf ook zo'n cursus nodig heb. Op de middelbare school vond ik presentaties doodeng en nu vind ik het nog steeds niet leuk, maar het gaat al stukken beter.

    BeantwoordenVerwijderen