zaterdag 30 juli 2011

Fotografe in spe

Door blogs van Alyssa, Annemerel en Ashley ben ik zeer geïnteresseerd geraakt in fotografie. Al een tijdje speelt het idee in mijn hoofd om ooit een cursus fotografie te gaan volgen. Ik bedacht me dat het een mooie aanvulling is op mijn opleiding en dadelijk mijn baan als journaliste. Schrijven en fotografie in één, geweldig lijkt me dat. Als een droom!

Dus zodoende heb ik een verjaardagscadeau bedacht. Al jaren weet ik niet wat ik moet vragen, maar dit jaar niet. Want ik wil een spiegelreflexcamera! Ik wil hem het liefste nu al, maar ik ben pas in december jarig. Het zijn dure dingen, dus vraag ik aan iedereen geld en de laatste beetjes kan ik dan zelf bij leggen. Mijn keus neigt naar de Nikon, welke geen idee. Heb mijn oog nu laten vallen op de D3100. Maar ze zijn allemaal mooi. Waarom Nikon? Geen idee. Het blijkt na wat speuren op internet een eeuwige strijd tussen de Canon en de Nikon. Maar ik weet het nog niet.

Wat ik wel weet is dat ik niet kan wachten tot het december is, klinkt raar, ik weet het. Maar wat heb ik zin om te gaan fotograferen. In de zomervakantie ben ik al een beetje bezig geweest met mijn compact camera: een Casio Exilim. Die camera heeft extra functies voor bijvoorbeeld water of portret. Zo heb ik op het strand de golven gefotografeerd, spelende kinderen en een zonnende Erwin. Ik kan niet wachten tot ik mijn spiegelreflexcamera in mijn handen heb. Hoewel ik er nog niet helemaal uit ben wat voor één. En dan nog een cursus fotografie, het lijkt me wel wat om na mijn studie een avondcursus daarvan te gaan doen.

Hebben jullie nog aanraders qua camera en cursussen?

5 opmerkingen:

  1. Mooi verjaardags cadeau. Ik snap dat je niet kan wachten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is het toeval dat al die namen beginnen met een A. ;)

    Maar hm, ik heb werkelijk geen idee. Ik heb geen verstand van spiegelreflexcamera's. Leuk je dat je er eentje gaat aanschaffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb zelf geen ervaring met spiegelreflexcamera's. Helaas, want ik wil er ook graag een. Het zou zeker een goede aanvulling zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb zelf een Canon 450D, prachtige SLR camera. Wat ik wel mis aan die camera is een goede macrostand, die is er wel maar met een extra lens wordt het veel mooier. En voor die lens ben ik aan het sparen hihi ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit had ik zo kunnen schrijven! (op die studie journalistiek na dan..) maar ik ben door precies die blogs ook gaan nadenken over het aanschaffen van een spiegelreflex. Helaas ben ik ook pas in december jarig :(

    BeantwoordenVerwijderen