dinsdag 3 januari 2012

Your fears

Het is nog maar een half jaartje, tenminste als het goed is. Dan ben ik afgestudeerd. Finito, klaar. Dan is het tijd om aan het werk te gaan. En hoe dichter bij het komt, hoe banger ik soms word. Ik heb het dan over de angst of ik wel goed genoeg ben. Al zes jaar roep ik dat ik wil schrijven en heb ik besloten om journalist te worden. Maar soms besluipt me het nare gevoel of ik het wel kan. Kan ik wel schrijven? Ben ik wel een goede journalist? Heb ik wel genoeg geleerd? Ik weet niet of jullie dit herkennen, maar ik heb er soms last van. Maar tegelijkertijd voel ik me zelfverzekerd. Maar toch, wat nou als blijkt dat ik helemaal niet goed kan schrijven, dan heb ik zes jaar vergooid. Gelukkig krijg ik wel eens complimenten om mijn schrijven, maar gaan werken vind ik toch een beetje eng. Studeren is denk ik nog een soort veilig, maar vanaf september moet ik toch de grote boze wereld in...


3 opmerkingen:

  1. Ik heb dat gevoel met mijn stage. Nu ik mijn portfolio in elkaar moet zetten zie ik allemaal foutjes in mijn werk en vind ik mezelf opeens niet meer goed genoeg om ergens stage te lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat onzekere heeft denk ik iedereen wel eens. Maar denk dat je het prima kunt, je schrijft in ieder geval leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spannend! Ik zit nog in de veilige wereld van studeren, hihi ;)

    BeantwoordenVerwijderen