donderdag 29 december 2011

Last christmas...

Kerst is alweer drie dagen voorbij. Nog maar twee dagen en dan is het alweer tijd om het nieuwe jaar in te gaan. Kerstvakantie, lijkt heerlijk en zeeen van tijd, twee weken. Maar de werkelijkheid is anders, het gaat snel, te snel. Voor je het weet is het voorbij. Nu had ik grootse plannen voor de vakantie, waaronder meer bloggen, want daar is toch tijd voor?! Maar ook studeren, na de vakantie ligt er namelijk een hertentamen op me te wachten en dat tentamen is heeel belangrijk! Niet halen betekent namelijk, vak overdoen volgend jaar en niet kunnen beginnen aan scriptie, dus bijna een jaar uitloop en een langstudeerboete. Dus dat mag niet gebeuren en gaat ook niet gebeuren! Dit is mijn zesde studiejaar en het is wel genoeg geweest dan.

Anyhow, na de kerst heb ik nog niet de tijd gevonden om te studeren. Wel is het hele huis aan kant en moeders zal raar opkijken als ze hier leest dat vandaag de ramen zijn gezeemd door vriendjelief. Dat klinkt niet heel bijzonder, maar wel als ik erbij vertel dat dit de eerste keer is in die bijna anderhalf jaar tijd dat we hier wonen. Dus morgen plan ik een studiedag in, waar ik zaterdagochtend moet werken en er zondag niets van gaat komen. Maar nu eerst even een update blog wat ik afgelopen week heb gedaan. Met uiteraard mooie foto's gemaakt met mijn mooie Canon.

Kerstavond was bij mijn ouders, eerste kerstdag bij Erwin zijn moeder en tweede kerstdag moest ik 's morgens werken. Na mijn werk zijn we naar het bos gegaan. Samen met ouders, tante, schoonmoeder en schoonzusje lekker een wandeling maken. Mooi weer en een mooie gelegenheid om mijn camera uit te testen.





























Dinsdags hebben we een rustige dag gehad, wat opgeruimd en schoongemaakt. 's Middags zijn we onze papierverzameling, vijf grote boodschappentassen vol papier. Kranten, reclame, lege enveloppen en andere rotzooi. We hebben in onze flat helaas geen papierbak en ipv steeds wat mee te nemen stapelt het zich maar op. Dus hebben we dinsdag alles meegenomen en naar milieupark gebracht. Samen met de verzameling karton, waaronder oude schoenendozen. Daarnaast moesten we even langs de gamma, voor een nieuwe lamp, het muurlampje boven het bed aan mijn kant deed het al een jaar niet en was nu dan wel tijd om te vervangen. En langs de appie heijn, kratten inleveren en een kleine boodschap doen.

Gisteren zijn we met Milan, Erwins neefje, naar Blijdorp, een dierentuin, geweest. Man wat was het koud. Maar wel erg leuk. En wederom een fotografie-dagje:) Milan, een zevenjarig jongetje met waanzinnig veel energie, bleef maar rondrennen en ik overal maar foto's van maken. Thuis pannenkoeken gegeten en daarna heb ik hem naar huis gebracht. Milan had nog steeds veel energie en Erwin en ik waren uitgeteld. We worden oud ;) Maar het was wel een leuke dag. Ik heb in de dierentuin ook een beetje geoefend met mijn zoomlens. Dat ging niet helemaal lekker, maar toen ik door had hoe ik kon scherpstellen en dus tegenlijkertijd voor- en achtergrond waziger maken werd het steeds leuker!









2 opmerkingen:

  1. Echt te gek zo'n mooie camera. Je ziet wat een hoge kwaliteit. En ik hou ook zo van die wazige achtergrond foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie foto's! Fijn 2012 alvast!

    BeantwoordenVerwijderen