vrijdag 23 december 2011

I love my Canon

Daar is hij dan! Ik blogde er voor het eerst over op 30 juli, nu bijna vijf maanden geleden. Ik wist dit jaar wat ik voor mijn verjaardag wilde, een digitale spiegereflex camera. In eerste instantie was mijn oog gevallen op de Nikon D3100. Dat was nog steeds mijn idee een week geleden. Maar de Nikon was niet te vinden, vanwege een overstroming in Verweggistan, dus heb ik gekozen voor de Canon 500D. Mooie aanbieding met een standaard lens een 75 - 300 mm lens. Ik ben een blij kind!

Dus gisteravond ging ik met mijn vader naar Foka. De camera was apart gezet, heb hem vastgehouden en ik was verliefd. Deze wilde ik hebben! Een geheugenkaartje, een tas en een UV filter later was bijna 600 euro armer en vreselijk gelukkig met mijn spiegelreflexcamera! Thuis meteen wat foto's gemaakt. Zo ontzettend mooi! En vanmiddag even het balkon op voor een paar foto's. Ik vind foto's van een object en een wazige achtergrond altijd zo mooi en na lang vogelen en lezen is het me gelukt. Het is nog niet perfect, maar ik vind het mooi :)


3 opmerkingen:

  1. Een foto met een wazig achtergrond kan op zich wel met een 300mm (maar dan moet je ook wel echt helemaal inzoomen, en best ver van dat object staan), maar een macro lens is daar echt handiger voor :) Mooie eerste foto's in ieder geval. Veel plezier met je camera!

    BeantwoordenVerwijderen