zaterdag 30 juli 2011

Your definition of love


Wat is liefde? Dat vind ik een onwijs moeilijke vraag te beantwoorden. Want wanneer houd je echt van iemand? En hoe weet je dat eigenlijk? Verliefdheid is niet zo moeilijk, dat kunnen we voelen in onze buik. Maar houden van is een heel ander verhaal.

Volgens de Van Dale is liefde warme genegenheid. Ik denk dat het bij liefde erom gaat dat je elkaar respecteert en accepteert zoals die gene is. Dat je niet van elkaar verwacht om te veranderen. Als je van iemand houdt, wil je nooit meer zonder die persoon. Dat je het gevoel hebt dat je wereld zal instorten mocht dat wel gebeuren. Natuurlijk zijn er verschillende vormen van liefde, de liefde voor je vriend of vriendin, man of vrouw, de liefde voor je ouders en kinderen, liefde voor opa's, oma's, tantes en ooms. Maar ik denk dat respect en acceptatie de belangrijkste dingen zijn. Natuurlijk komen daar ook andere dingen bij kijken.

Ik vind het toch moeilijk te definiëren. Wat denken jullie? Wat is liefde?

2 opmerkingen:

  1. Jezelf voor een ander opofferen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik ben het wel eens met jouw definitie dat je die persoon accepteert zoals hij/zij is. Daarnaast vind ik liefde ook van die 'kleine' dingen, zoals een knuffel geven :)

    BeantwoordenVerwijderen