zaterdag 18 juni 2011

Unknown life goals

Na een heftig, maar terecht en goed gesprek met mijn ouders gisteravond ben ik eens goed gaan nadenken over mijn toekomst. Ik heb nooit zo goed geweten wat ik 'later' wilde worden. Op de middelbare school kwam ik er wel achter dat ik schrijven erg leuk vond. En bij gebrek aan beter en het nog niet weten ben ik taal- en cutuurstudies gaan studeren. Ook hier heb ik mij vooral gericht op taal en schrijven. Na mijn bachelor wist het ik het: ik moest een master journalistiek gaan doen.

Als me werd gevraagd wat ik nu precies wilde kon ik alleen zeggen schrijven. Na de premaster lijkt de krant mijn interesse en aandacht te trekken. Maar waarover wil ik schrijven? Waar liggen mijn interesses? Hoe stom dat ik nu op mijn 23ste moet zeggen "ik weet het nog niet". Wordt het niet eens tijd dat ik daar achter ga komen? Ik bedoel ik heb interesses, maar vind het zo moeilijk om die te verwoorden. Wat zijn mijn interesses? Natuurlijk heb ik die, het is alleen makkelijker te zeggen wat ik niets vind, dan wat ik wel leuk vind.


Ben ik dan de enige die er nog niet helemaal uit is? Heb ik dan geen ambities? Geen doelen? Hoe zit dat met jullie? Zijn jullie er al helemaal uit? Weten jullie precies wat jullie met de rest van jullie leven willen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten